سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر نمی کنم ضرورت داشته باشد که همیشه بعد از 30 سال بازهم من آن روز خطبه بخوانم بالاخره من در سایر خطبه های نماز جمعه هم می توانم حرف های فلسطینی ها را بزنم به نظر من خیلی نباید به این مساله ابعاد سیاسی داد...

آیت الله هاشمی رفسنجانیرییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت شرکت گسترده مردم در روز جهانی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفت: بسیاری از کینه ورزی ها ، تحریم ها و مشکلاتی که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است به دلیل ایستادگی بر سر آرمان انقلاب از جمله حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی است.

آیت الله "هاشمی رفسنجانی" روز چهارشنبه در اولین مصاحبه خود بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه خبری "العالم" اظهار داشت: تحمیل جنگ علیه ایران و هچنین تبلیغات فراوانی که هنوز علیه ما صورت می گیرد عوامل و علل متعددی دارد که یکی از آن پایبندی به اصول انقلاب و حمایت مستمر ما از فلسطین است.

وی افزود: البته این تحریم ها و مشکلات عوامل دیگری هم دارد از جمله این که این انقلاب ماهیتی دارد که قدرت های صاحب نفوذ نمی خواهند این انقلاب موفق باشد.

آیت الله رفسنجانی در ادامه در باره موضوع هسته ای خاطرنشان کرد: مساله دستیابی ایران به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای موضوعی است که در دوران رژیم دیکتاتوری سابق این اتفاق نزدیک بود روی دهد و ما از آن برخوردار شویم به طوری که چند نیروگاه در دست ساخت بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه این اقدامات بعد از انقلاب متوقف شد و ما از صفر شروع کردیم و الان اینگونه با ما برخورد می کنند و استدلالشان این است کسی که غنی سازی داشته باشد قدرت بمب سازی هم دارد، این سخن درست است ولی ما چنین قصدی نداریم.

وی تاکید کرد که سیاست ما اصلا این نیست که دنبال سلاح هسته ای باشیم.

آیت الله رفسنجانی اظهار داشت: سیاست فعلی ما این است که سوخت نیروگاهمان را خودمان تهیه کنیم نیروگاه تولید برق را توسعه دهیم و از تکنولوژی هسته ای در کشاورزی و در صنایع دیگر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد که ما مسیر دستیابی کامل به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را طی می کنیم و فکر نمی کنیم که میدان رقابت نظامی تسلیحاتی مناسب افکار اسلامی ما باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سالهاست که ما در باره موضوع هسته ای در حال مذاکره هستیم و حتی فراتر از "ان پی تی" با آژانس همکاری کرده ایم ولی تا حالا نشده است که طرف مقابل و از جمله (کشورهای 5+1) حرکت مثبتی در قبال ایران انجام دهند.

وی افزود: اخیرا قرار شده است که در دو هفته آینده مذاکراتی با کشورهای 5+1 (پنج کشور هسته ای به اضافه آلمان) شروع شود لذا باید منتظر ماند و دید که آنها از تجربه گذشته درس گرفته اند و اینکه آیا حاضرند حق ایران را بپذیرند و البته ما هم همانطور که بارها اعلام کرده ایم به آنها تضمین می دهیم که به دنبال اهداف غیر صلح آمیز نیستیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه در پاسخ به این سوال که علل غیبت وی به عنوان خطیب نماز جمعه روز قدس امسال چیست؟ خاطرنشان کرد: حضور افراد خیلی تفاوت نمی کند بالاخره هر خطیبی که به نماز جمعه بیاید و برای مردم صحبت بکند از حق مردم فلسطین دفاع خواهد کرد و با محکوم کردن ظلم های رژیم اسراییل علیه ملت فلسطین خواسته های ملت ایران را نیز مطرح خواهد کرد.

وی گفت: فکر نمی کنم ضرورت داشته باشد که همیشه بعد از 30 سال بازهم من آن روز خطبه بخوانم بالاخره من در سایر خطبه های نماز جمعه هم می توانم حرف های فلسطینی ها را بزنم به نظر من خیلی نباید به این مساله ابعاد سیاسی داد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره این که رسانه های خارجی می گویند عدم حضور شما بیانگر اختلافات است، اظهار داشت: ما هر کاری هم که انجام بدهیم آنها مساله اختلافات را مطرح می کنند.

وی افزود: در طول 30 سال انقلاب اسلامی در ایران همواره قدرت های استکباری مساله اختلاف و جنگ قدرت را مطرح کرده اند در حالی که ما در ایران خودمان از این مساله خبر نداریم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اتحاد ملت و مسوولان ایران گفت: ما با رفاقت و همدلی همواره در راستای اداره هرچه بهتر کشور کمک می کنیم.

وی درپاسخ به پیام خود برای ملت ایران درخصوص روز جهانی قدس اظهار داشت: در پیامی خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس شده ام و این ابتکار امام خمینی (ره)را بسیار با ارزش می دانم و فکر می کنم ما باید این میراث امام را حفظ کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ابتکار امام خمینی (ره) پشتوانه بسیار خوبی است برای مردم فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیست ولی باید بیشتر سعی کنیم که دراین راه همراهان بیشتری در دنیا داشته باشیم و این مساله بستگی به سیاست خارجی و نوع دیپلماسی ما دارد که انشاء الله در این زمینه قویتر عمل شود.

وی گفت: ما سعی می کنیم وحدت ملت ما در این روز به نمایش گذاشته شود.



  • کلمات کلیدی : روز قدس، هاشمی رفسنجانی

  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : گروه پلاک
    ;