سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پس از اعلام خبر چند روز پیش جهان، مبنی بر اعلام انصراف برخی از سخنرانان مراسم شبهای قدر درمرقد امام خمینی(ره) حرم امام خمینی(ره)، روابط عمومی تولیت حرم امام، لغو کلیه مراسم‌ها را اعلام کرد. 

علی اکبر ناطق نوری، سید محمد خاتمی و حسن روحانی قرار بود که از سخنرانان مراسم شبهای قدر در حرم امام باشند که برخی از آنان از جمله سید محمد خاتمی با توجه به حضور قشر متدین در این مراسم ، از سخنرانی انصراف دادند.

بنابراین گزارش مباحث مطرح شده در ایام انتخابات و نیز برخی مطالب عنوان شده در دادگاه های اخیر، موجب شد تا با توجه به ذائقه مخاطبان اصلی این مراسم، برخی سخنرانان ریسک حضور در این مراسم معنوی را نپذیرند.

گفتنی است اصرار تولیت آستان حضرت امام (ره) هم نتوانسته این افراد را برای به سر گرفتن قرآن و ایراد وعظ و خطابه متقاعد کند.

همین امر موجب شد تا روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)  با صدور اطلاعیه ای کلیه مراسم شبهای قدر را لغو نماید. 


در این اطلاعیه آمده است:

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف ایران هم‌چنین با ادعیه خالصانه به درگاه حضرت احدیت برای علو درجات امام خمینی سلام‌الله علیه و فرزندان برومند و همسر مکرمه ایشان به اطلاع روزه‌داران و شهروندان مومن تهران می‌رساند آستان مقدس امام خمینی متاسفانه امسال به واسطه مشکلاتی که حرم مطهر امام با آن روبروست از برگزاری مراسم روح‌بخش شب‌های احیا معذور می‌باشد.

امید است مومنین روزه‌داران در سحرهای پرفیض ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با دعای خویش روح مطهر امام و فرزندان محترم و همسر محترمه ایشان را غریق ادعیه خالصانه خویش بگردانند و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خدای سبحان مسالت نمایند.

ان‌شاالله تعالی در سال‌های آتی چون گذشته پذیرای خیل مشتاقان و عاشقان حضرت روح‌الله باشیم.


گفتنی است همزمان با این تصمیم گیری، برخی رسانه ها سعی کردند در توجیه لغو این مراسم، آن را ناشی از فشارهای سیاسی دولت اعلام کنند!


  • کلمات کلیدی : مراسم احیاء-دولت-مرقد امام خمینی(ره)

  • رییس جمهوری ،گفت: اعضای دولت نهم همچون گذشته در قطار پیشرفت روز افزون ایران اسلامی قرار دارند و اعضای کابینه دهم نیز باید بدانند مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و کمربند ها را برای خدمت بی دریغ به ملت ایران محکم تر ببندند.

    به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم افطار صمیمی خانواده های شهدای دولت و وزیران دولت نهم و دهم با اشاره به تلاش اعضای دولت نهم برای سربلندی و سرافرازی پرچم خدمت، عدالت و برادری در سخت ترین شرایط، همه مسوولان و مردم را متعهد به حفظ،استمرار و پافشاری در راه شهیدان دانست.

    وی، اظهار داشت:توکل به خدا،ایستادگی بر آرمانها،فداکاری، پافشاری برعدالت،مردمی بودن،ساده زیستی، مقابله با ظالمان ،یکتاپرستی، پاکی و برادری راهی است که شهیدان در برابر ملت ایران و همه ملت ها قرار داده اند.

    رییس جمهور، خانواده شهیدان به ویژه شهدای دولت را چشم و چراغ و راهنمای مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد:خانواده مسوولان با دلگرم کردن، روحیه دادن و صبر و ایستادگی نقشی مؤثر در خدمتگزاری خادمان به ملت دارند.

    رییس جمهور در این مراسم صمیمی به طور جداگانه با خانواده شهدای دولت و همچنین خانواده های دولت نهم و کابینه دهم دیدار و گفت و گو کرد.



  • کلمات کلیدی : رئیس جمهور-کابینه دهم

  • شجریان که پیشتر در مخالفت با پخش اثارش از صداو سیما، با برخی رسانه های خارجی از جملهاستاد محمدرضا شجریان صدای امریکا مصاحبه می کرد اکنون با درخواست بی بی سی فارسی برای پشتیبانی مالی از کنسرت های خارج از کشورش مخالفت کرده است.

    به گزارش شبکه ایران، با آغاز دور جدید برگزاری کنسرت شجریان در اروپا، برخی از محافل ضدنظام در صدد سوءاستفاده از وی برآمده‌اند. او که پیشتر برخی از انتقاداتش نسبت به برخی از مسائل در ایران را با برخی رسانه های خارجی مانند صدای آمریکا در میان گذاشته بود، اکنون دست رد به سینه بی بی سی فارسی زده است.

    بی بی سی فارسی پیشنهاد حمایت مالی از دور جدید کنسرتهای شجریان را به وی داده است. دور جدید برگزاری این کنسرت‌ها در حالی با همراهی گروه دوازده نفره «شهناز» در چند کشور اروپایی برگزار می‌شود که برخی از اسپانسرهای پیشین وی، حاضر به همراهی با وی نشده بودند.در این میان شبکه خبری «BBC» فارسی که عملکرد تفرقه‌افکنانه‌اش در جریان التهابات اخیر تهران مشهود بود، در جریان این مسافرت اخیر نیز خواستار پشتیبانی مالی از اجرای کنسرت استاد شجریان در لندن شده بود که با مخالفت وی و گروه نوا روبه‌رو شده است.

    در روزهای گذشته نیز که شجریان به آلمان رفته، باز خبر مصاحبه او با یک خبرگزاری‎ آلمانی منتشر شد که سایت دل آواز این موضوع را تکذیب کرد.

     



  • کلمات کلیدی :

  • بیانات مهم و حکیمانه رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‌ها و تیزبینی ایشان مبنی بر ضرورت نظام‌مند کردن پذیرش دانشجوی علوم انسانی و محتوای درسی این رشته‌های دانشگاهی با جوسازی رسانه‌ها بیگانه مواجه شد.

    به گزارش رجانیوز، روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز در نوشته‌ای با اشاره به بیانات رهبری، ادعای نگرانی از احتمال انقلاب فرهنگی مجدد در دانشگاه‌های ایران را مطرح کرد.

    این روزنامه افزود: این نگرانی ها بعد از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به همراه اعترافات زندانیان سیاسی مبنی بر اینکه مطالعه درس ها و ایده های سکولار، دانشگاه ها را به محملی برای ناآرمی های سیاسی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کرده است‏.

    نیویورک تایمز ادامه داد: مطالعه علومی مانند فلسفه و جامعه شناسی برای سال‌ها با تردید توسط انقلابیون ایرانی نگریسته می شد‏.‏ در اولین روزهای انقلاب اسلامی در ایران، رهبران کشور دانشگاه ها را بسته و تلاش کردند تا محتویات تدریس شده در آن را مطابق با ایدئولوژی های انقلاب اسلامی شان تطبیق دهند‏.‏ این تلاش ها به دلیل وزن نیروهای پراگماتیست برای استفاده از شیوه های اقتصادی غرب، و محبوبیت ایده ها و ارتباط با غرب توسط دانشجویان مشتاق به شکست انجامید‏...

     



  • کلمات کلیدی :

  • رای اعتماد نمایندگان مجلس به ‏18‏ وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‌های بیگانه در شبانه روز گذشته بوده و از آنجا که پیش‌فرض و انتظار این رسانه‌ها را فراهم نکرد، نوعی سرخوردگی و سردرگمی در تحلیل را برای آن‌ها پدید آورده است.

    به گزارش ایرنا، رسانه‌های بیگانه با توجه به رای عدم اعتماد مجلس به 4 وزیر پیشنهادی دولت نهم و نوع روابط دولت و مجلس طی 4 سال گذشته از ابتدای هفته جاری با تأکید بر خط واگرایی میان دولت و مجلس، پیش‌بینی کرده بودند که حداقل یک سوم کابینه پیشنهادی به مجلس رای نخواهد آورد و در نتیجه دولت برای تشکیل جلسات خود به نصاب دوسوم اعضا نمی‌رسد.

    اما رای اعتماد مجلس به ‏18‏ وزیر پیشنهادی، به نوعی سرخوردگی وعصبانیت این رسانه‎ها را درپی داشته و برای جبران این سرخوردگی، روش‌های جالبی در پیش گرفته‌اند...

     



  • کلمات کلیدی :

  • «بدون شرح...»
    88/6/14 9:29 ص

    شهید محمدعلی رجائی

     

    دکتر احمدی نژاد،رئیس جمهور مردمی

     

    امام خمینی(ره) و شهید رجائی

     

    آیت الله خامنه ای(دام ظله) و دکتر احمدی نژاد

     به مناسبت هفته دولت این پست تا پایان هفته باقی خواهد ماند.



  • کلمات کلیدی :

  • نشریه بین المللی فارن پالسی در گزارشی، تعدادی از دختران سران جهان را که بدلایل مختلفی همچون فساد مالی و غیره دچار سوء شهرت شده اند را نام برده است.

    گلنارا کریموا
    در این فهرست گلنارا کریموا دختر اسلام کریموف رئیس‌جمهور ازبکستان در اول این لیست قرار دارد.

    گلنارا در اروپا به عنوان یک شخصیت فعال در امور اجتماعی و بشر دوستانه معروف است و در محافلی که افرادی همچون شارون استون، التون جان، و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بیل‌کلینتون حضور داشته، دیده شده است. اما در وطن، وی را بعنوان شخص حامی پدر دیکتاتورش معرفی می‌نمایند و از نفوذش برای ذخیره سهام و اوراق قرضه جهت مصارف شخصی استفاده کرد.

    نتیجه ازدواج وی در سال 2001 طلاق از همسر تاجر آمریکایی - افغانی‌اش، بود وی سرمایه زیادی در ازبکستان داشت و برخلاف رای دادگاه خانواده کودکان خود را از آمریکا خارج کرد. همسر وی صاحب کارخانه کوکا کولا در ازبکستان بود که بلافاصله تعطیل شد و سه تن از اعضای خانواده‌اش زندانی‌شدند، هم چنین 24 نفرشان نیز به افغانستا ن مسترد شدند.

    گلنارا به صنعت چای ازبکستان علاقه دارد و در سال 2006 اشخاصی با کلاه خود و سلاح های اتوماتیک را به نزد شرکت رقیب اش فرستاد تا اموال و انبار آن را نابود کند!وی در عرصه موسیقی نیز فعال است...

     



  • کلمات کلیدی :

  • The Blog In English

     

    هذا بلوق اللغة العربیة

     



  • کلمات کلیدی :

  • کوالالامپور - رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به 18 عضو پیشنهادی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در رسانه های جنوب شرق آسیا بازتاب گسترده ای داشت و بیشتر این رسانه ها بر این نکته تاکید داشتند که احمدی نژاد علیرغم پیش بینی برخی توانست برای بیشتر اعضای کابینه رای اعتماد بگیرد. به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه ها و مطبوعات این منطقه، این رسانه ها در لابلای اخبار و گزارش های خود به طور وسیعی به این موضوع پرداخته اند که با وجود پیش بینی های قبلی مبنی بر عدم رای اعتماد به تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، نمایندگان مجلس به بیشتر وزرای پیشنهادی وی رای اعتماد دادند.
    بنا به این گزارش، روزنامه استار چاپ مالزی در این خصوص نوشت: مجلس شورای اسلامی ایران بالاخره به بیشتر وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به ویژه آنهایی که بیشتر مورد انتقاد قرار داشتند، از جمله وزیر کشور و وزیر نفت رای اعتماد داد.
    روزنامه نیواستریتز تایمز نیز در خبری مشابه به موضوع رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دفاع پرداخته و می نویسد: سردار وحیدی، که ادعا شده از سوی دادگاه آراژانتین تحت تعقیب می باشد، با کسب 227 رای مثبت، بیشترین رای اعتماد نمایندگان مجلس را از آن خود کرد.
    روزنامه کمپاس و سواراکایا اندونزی نیز هر دو در خبر مشابهی حضور یک وزیر زن در کابینه را در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه دانسته و به تحلیل این موضوع پرداختند...


  • کلمات کلیدی :

  • در حالی که برخی رسانه‌ها از حدود 20 روز قبل، از شکست پروژه 72 تن‌سازی از کشته‌شدگان اغتشاشات خبر دادند، سایت‌های وابسته به جریان ناکام در انتخابات این پروژه را با تأخیر کلید زدند.

    به گزارش رجانیوز، سایت حزب مشارکت در این زمینه نوشت: «از آنجا که در روزهای اخیر آمار غیر واقعی فراوانی از سوی مقامات رسمی و غیررسمی وابسته به کودتاگران در خصوص تعداد کشته شدگان حوادث اخیر منتشر شده که در این زمینه میتوان به آخرین آمار یعنی اظهارات فرمانده سپاه اشاره کرد، پایگاه اطلاع رسانی نوروز در پاسخ به اینگونه اظهارات بی پایه و اساس که برای پاک کردن صورت مسئله و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات انجام شده در حوادث پس از انتخابات بیان میشود، اقدام به انتشار اسامی دقیق این شهدا می کند تا شاید وجدان های خفته بیدار شده و از کتمان حقایق روشن دست برداشته و از اعمال و جنایات انجام شده توسط زیرمجموعه ها و عوامل کودتا را پذیرفته و سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایات نداشته باشند. در این خبر اسامی و مشخصات دقیق 72 شهید جنبش سبز که تاکنون احراز هویت شده اند آمده است و تلاش ها برای شناسایی و تکمیل این لیست ادامه داشته و شهداء به اسامی ذکر شده در این لیست ختم نمی گردد.»...

     



  • کلمات کلیدی :

  •    1   2      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : گروه پلاک
    ;