سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیانات مهم و حکیمانه رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‌ها و تیزبینی ایشان مبنی بر ضرورت نظام‌مند کردن پذیرش دانشجوی علوم انسانی و محتوای درسی این رشته‌های دانشگاهی با جوسازی رسانه‌ها بیگانه مواجه شد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز در نوشته‌ای با اشاره به بیانات رهبری، ادعای نگرانی از احتمال انقلاب فرهنگی مجدد در دانشگاه‌های ایران را مطرح کرد.

این روزنامه افزود: این نگرانی ها بعد از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به همراه اعترافات زندانیان سیاسی مبنی بر اینکه مطالعه درس ها و ایده های سکولار، دانشگاه ها را به محملی برای ناآرمی های سیاسی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کرده است‏.

نیویورک تایمز ادامه داد: مطالعه علومی مانند فلسفه و جامعه شناسی برای سال‌ها با تردید توسط انقلابیون ایرانی نگریسته می شد‏.‏ در اولین روزهای انقلاب اسلامی در ایران، رهبران کشور دانشگاه ها را بسته و تلاش کردند تا محتویات تدریس شده در آن را مطابق با ایدئولوژی های انقلاب اسلامی شان تطبیق دهند‏.‏ این تلاش ها به دلیل وزن نیروهای پراگماتیست برای استفاده از شیوه های اقتصادی غرب، و محبوبیت ایده ها و ارتباط با غرب توسط دانشجویان مشتاق به شکست انجامید‏...

 



  • کلمات کلیدی :

  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : گروه پلاک
    ;