سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پس از اعلام خبر چند روز پیش جهان، مبنی بر اعلام انصراف برخی از سخنرانان مراسم شبهای قدر درمرقد امام خمینی(ره) حرم امام خمینی(ره)، روابط عمومی تولیت حرم امام، لغو کلیه مراسم‌ها را اعلام کرد. 

علی اکبر ناطق نوری، سید محمد خاتمی و حسن روحانی قرار بود که از سخنرانان مراسم شبهای قدر در حرم امام باشند که برخی از آنان از جمله سید محمد خاتمی با توجه به حضور قشر متدین در این مراسم ، از سخنرانی انصراف دادند.

بنابراین گزارش مباحث مطرح شده در ایام انتخابات و نیز برخی مطالب عنوان شده در دادگاه های اخیر، موجب شد تا با توجه به ذائقه مخاطبان اصلی این مراسم، برخی سخنرانان ریسک حضور در این مراسم معنوی را نپذیرند.

گفتنی است اصرار تولیت آستان حضرت امام (ره) هم نتوانسته این افراد را برای به سر گرفتن قرآن و ایراد وعظ و خطابه متقاعد کند.

همین امر موجب شد تا روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)  با صدور اطلاعیه ای کلیه مراسم شبهای قدر را لغو نماید. 


در این اطلاعیه آمده است:

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف ایران هم‌چنین با ادعیه خالصانه به درگاه حضرت احدیت برای علو درجات امام خمینی سلام‌الله علیه و فرزندان برومند و همسر مکرمه ایشان به اطلاع روزه‌داران و شهروندان مومن تهران می‌رساند آستان مقدس امام خمینی متاسفانه امسال به واسطه مشکلاتی که حرم مطهر امام با آن روبروست از برگزاری مراسم روح‌بخش شب‌های احیا معذور می‌باشد.

امید است مومنین روزه‌داران در سحرهای پرفیض ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با دعای خویش روح مطهر امام و فرزندان محترم و همسر محترمه ایشان را غریق ادعیه خالصانه خویش بگردانند و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خدای سبحان مسالت نمایند.

ان‌شاالله تعالی در سال‌های آتی چون گذشته پذیرای خیل مشتاقان و عاشقان حضرت روح‌الله باشیم.


گفتنی است همزمان با این تصمیم گیری، برخی رسانه ها سعی کردند در توجیه لغو این مراسم، آن را ناشی از فشارهای سیاسی دولت اعلام کنند!


  • کلمات کلیدی : مراسم احیاء-دولت-مرقد امام خمینی(ره)

  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : گروه پلاک
    ;