سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیهان:آخرین وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی از اقدامات ضد انقلابی موسوی و کروبی پشتیبانی کرد اما گفت ما آنها را به عنوان رهبران جنبش نمی شناسیم.

داریوش همایون در گفت وگو با سایت ضد انقلابی شهرگان اظهار داشت: در حوادث اخیر، اول گفتمان و مبارزه است، بعد رهبری آن. موسوی که اصلاً این چیزها سرش نمی شد. برای من مثل یک دایناسور بود ولی حالا دیگر چنین نیست، یا مثلا کروبی با آن مسائلش. ولی اصلاً این مسائل مهم نیست. الان موسوی و کروبی برای این که جلوی حکومت بایستند، به مردم متوسل می شوند. آنها سمبل هستند، نمادهای مبارزه هستند نه رهبران آن.

این عنصر سلطنت طلب اضافه کرد: پیش از انتخابات ما یک اعلامیه دادیم که کاری به انتخابات نداریم اما پشتیبان جنبش هستیم. موضوع جنبش مهمتر از انتخابات است و فقط رأی دادن نیست. اگر موسوی و کروبی نمایندگان این مبارزه هستند و ما پشتیبان جنبش هستیم، پشتیبانی ما شامل موسوی و کروبی هم می شود.

این سلطنت طلب بد نام گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که موسوی و کروبی ایستاده اند در میدان و مثل خاتمی نرفتند دنبال کارشان. و پشتیبانی می کنیم از آنها. ولی این که بگوییم موسوی و کروبی رهبران ما هستند، به هیچ وجه چنین چیزی را نمی پذیریم.

داریوش همایون همچنین خواستار پذیرش چندصدایی از سوی طیف های ضد انقلاب شد و گفت: مسئله الان نه پادشاهی است، نه پهلوی یا غیرپهلوی. مسئله الان این است که ولایت فقیه شکسته شود. الان به هیچ وجه دستور کار ما در حزب مشروطه این نیست که برای یک حکومت سلطنتی مبارزه کنیم. ما فقط پشتیبان مبارزه در داخل ایران هستیم.

داریوش همایون از جمله عناصر مذبذبی است که پس از عضویت در احزاب «پان ایرانیسم، ملت ایران و سوسکا» به استخدام سفارت آمریکا درآمد و به خاطر خوش خدمتی هایش به رژیم منفور پهلوی، به قائم مقامی حزب رستاخیز رسید. وی داماد سپهبد زاهدی است و در کابینه جمشید آموزگار به وزارت اطلاعات و جهانگردی منصوب شد. همایون همچنین سردبیری روزنامه صهیونیستی آیندگان را به عهده داشت. از وی به عنوان نویسنده مقاله اهانت آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات(17 دی 56) علیه حضرت امام خمینی که منجر به قیام 19 دی قم شد و آتش انقلاب اسلامی را شعله ور ساخت، یاد می شود. ذوق زدگی چنین عنصر فاسدی از اقدامات و تحرکات چند ماه اخیر موسوی و کروبی، عبرت آموز به نظر می رسد.

گفتنی است سایت شهرگان به مدیریت خسرو شمیرانی که با همایون مصاحبه کرده، همان سایتی است که به «باستانی» سردبیر سایت جمهوریت(وابسته به مهدی هاشمی و دانشگاه آزاد) به خاطر همکاری مستمرش ماهانه 400 دلار پرداخت می کرد.



  • کلمات کلیدی : کروبی-مهدی هاشمی

  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : گروه پلاک
    ;